Typer af omkostninger

Direkte omkostninger er omkostningerne at cann henføres direkte til et produkt eller en produktserie eller en kilde til salgsindtægter, eller en afdeling eller drift af virksomheden. Et eksempel på en direkte omkostninger ville være udgifterne til dæk på en ny bil.

Indirekte omkostninger er meget forskellige og kan ikke knyttes til specifikke produkt, enheden eller aktiviteten. Udgifterne til arbejdskraft eller fordele for en producent af auto er bestemt en pris, men det kan ikke være fastgjort til enhver et køretøj. Hver virksomhed har til at udtænke en metode til fordeling af indirekte omkostninger til forskellige produkter, kilder til salgsindtægter, afdelinger, etc. De fleste tildelingsmetoder er mindre end perfekt, og generelt ender med at blive vilkårligt til en eller anden grad. Virksomhedsledere og regnskab bør altid holde øje med tildelingsmetoder bruges til indirekte omkostninger og tage de omkostningstal, der er produceret af disse metoder med et gran salt.

Faste omkostninger er de omkostninger, at forbliver den samme over en forholdsvis bred vifte af salg eller produktionsoutput. De er ligesom en albatross omkring halsen på business og en virksomhed må sælge sit produkt på en høj nok profit til mindst break-even.

Variable omkostninger kan øge og mindske i forhold til ændringer i salgs- eller produktionsniveau. Variable omkostninger varierer proportionalt med ændringer i produktion /

Relevante omkostninger er væsentlige fremtidige omkostninger, som kunne opstå, afhængigt af hvilke strategiske kursus en virksomhed tager. Hvis en producent af auto beslutter at øge produktionen, men omkostningerne ved dæk går op, end at omkostningerne skal tages i betragtning.

Irrelevant omkostninger er dem, der skal ses bort fra, når der træffes beslutning om en fremtidig fremgangsmåde. De er omkostninger, der kan få dig til at træffe en forkert beslutning. Relevante omkostninger er fremtidige omkostninger, er irrelevant omkostninger de omkostninger, der påløb i fortiden. Pengene er væk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *